COVID-19 jako choroba zawodowa

Komisja Europejska zaleci państwom członkowskim Unii Europejskiej uznanie COVID-19 za chorobę zawodową – zapowiedział niedawno Nicolas Schmit, komisarz do spraw miejsc pracy i praw socjalnych. Jednak w Polsce COVID-19 już jest uznawany za chorobę zawodową. Nie zawsze jednak zarażenie się w pracy będzie skutkować tego rodzaju orzeczeniem. Dowiedz się więcej.

Mobbing, czyli nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe

Ludzie tracą orientację w tym, co przyzwoite, albo przymykają oko na zachowania, które upokarzają, odbierają drugiemu godność, marginalizują w grupie społecznej, wystawiają na szyderstwa i pośmiewisko, nie dają prawa do obrony – uważa prof. Dorota Merecz-Kot. Mobbing jawny i ten "w białych rękawiczkach" psycholog omówiła już na ponad dwustu wykładach i szkoleniach.

Komunikacja a konflikt

Kolejną kwestią związaną z komunikacją z pracownikami jest problem konfliktu, czyli sytuacji między – co najmniej – dwoma podmiotami działania, gdy występują niezgodne intencje lub zamiary.